PERAK

PERAK

PEMBUDAYAAN DKICT

PEMBUDAYAAN DKICT

5A DAN 4A UPSR 2015

5A  DAN 4A UPSR 2015
solat udah? Pictures, Images and Photos

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sabtu, 5 September 2009

LAFAZ NIAT PUASA

Alhamdulillah di atas rahmatNya yang mengizinkan kita bertemu semula dengan Musim Rahmat, Musim Keampunan, Musim Keinsafan yakni Ramadhan Al Mubarak. Sekalung Al Fatihah buat mereka yang tidak berkesempatan untuk menempuh kemuliaan Ramadhan bersama kita pada tahun ini. Sekadar peringatan buat diri sendiri dan kita bersama:

****************************
Lafaz Niat Berbuka Puasa
" Yang bermaksud, Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih "
***************************
Lafaz Niat Puasa Harian
" Yang bermaksud, Sahaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala "

****************************
Lafaz Niat Puasa Sebulan
" Yang bermaksud, Sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala "

Tiada ulasan: